divendres, 10 d’octubre del 2014

Recitem poesia

El passat divendres a l'assignatura de COED (Comunicació Oral Escrita i Digital) vam començar la classe expressant què és per a cadascú de nosaltres la poesia i a què ens recordava. Vam sortir un a un a expressar les nostres opinions i un cop fet això la mestre ens va enssenyar mitjançant uns videos que hi ha diferents maneres de recitar la poesia. 
Podem recitar-la amb cantarella o sense, amb diferents entonacions, donant enfàsi a certes paraules, diferents velocitats, entre d'altres... 
A continuació ens va repartir una sèrie de poemes i per parelles havíem de recitar aquell que més ens agradés. D'aquesta manera ens vam donar compte de que no era tan fàcil com podia semblar. 

Finalment la mestre ens va recitar l'embarbussament de "La gallina xica, tica, mica" per a ensenyar-nos una manera més pràctica per aprendre de memòria les poesies. Aquesta manera és la de repetir-la tantes vegades com faci falta fins que es perd el significat i és té memoritzada al cap i als llavis.

Després de dur a terme aquesta activitat m'he adonat que és molt important propulsar la lectura de tot tipus en veu alta a les aules, em de tranformar la paraula feta veu perquè llegim molt poc en veu alta i menys encara recitem..

A continuació us deixo aquí l'embarbussament anomenat anteriorment per a que aneu practicant si voleu:

Una gallina xica, tica, mica, camacurta i ballarica, 
va tenir sis fills xics, tics, mics, camacurts i ballarics. 
Si la gallina no hagués estat xica, tica, mica, camacurta i ballarica,
els seus fills no haurien estat xics, tics, mics, camacurts i ballarics. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada