dimecres, 26 de novembre del 2014

iPad's a l'educació

A la Universitat Blanquerna, aquest passat semestre, concretament la setmana del 10 al 14 de Novembre, vam poder gaudir de la setmana de pràctiques reflexiva. Durant aquesta se'ns va brindar l'oportunitat d'assistir a activitats, pràctiques i conferències de caire educatiu molt interessants, les quals ens han permès endinçar-nos més properament en el camp de l'educació.


Una d'aquestes conferències va tractar sobre el funcionament de les taules digitals dins de l'aula, els iPad's. Es va dur a terme a l'auditori de la Universitat i la van realitzar dos mestres del Col·legi Mare de Déu de la Mercè de Sant Feliu de Llobregat, Marta P., professora d'Educació Primària i Jordi B. d'Educació Infantil.

Aquesta escola és una escola concertada que fa cinc anys va decidir posar en marxa el projecte de digitalització 1x1 de la Generalitat de Catalunya, darrerament amb les pantalles i pissarres digitals i, finalment amb la incorporació dels iPad's a les seves aules.

Aquesta incorporació no ha estat senzilla, ja que no tant sols ha estat una despesa econòmica aditiva pels pares dels alumnes d'aquesta escolta, sinò també els mestres han hagut de cursar sessions d'aprenentatge per saber fer-ne un bon ús d'aquests aparells. És per aquest motiu que l'escola va decidir instaurar cursos tant pels pares com pels educadors.
Segons ens vàren explicar durant la conferència, els mestres van tenir un treball extra, ja que ells mateixos també van decidir endur-se els iPad's a casa seva per tal de millorar la seva tècnica i funcionament.

Van decidir distribuir un número de 26 taules digitals pel curs d'Educació Infantil i un número igual de taules pel cicle superior de l'escola. 
Al cicle d'Infantil, els iPad's, són utilitzats pel treball per racons dues hores setmanals, o bé a assignatures concretes com, per exemple, música o llengua per a realitzar fotografies, vídeos, entre d'altres activitats.
Per tal de controlar un repartiment igualitàri de l'ús de les taules digitals entre els alumnes, feien servir un mecanisme que consistia en posar un gomet a un llistat on apareixien els seus noms i, d'aquesta manera, l'educador/a tenia consciència de qui havia passat per aquell racó i qui no.

Quant a l'Educació Primària, cal remarcar que al igual que els més petits, també realitzen treballs per racons amb els iPad's. Ens vàren mostrar, durant la conferència, un seguit d'aplicacions que fan servir:


              - Hungry Fish
              - Mindomo
              - Imotion
              - Sock Puppets
              - Motion Maths
              - Tangram
              - Nuage the letters
              - Pupple Pals HD
              - ABC cursives
              - Math
              - Stratalògica

Aquesta proposta ha estat un èxit però tot gràcies a les ganes d'innovar per part de l'escola i la participació positiva tant per part dels pares com dels educacors d'aquest centre.

Personalment, crec que és una activitat molt acertada ja que les noves tecnologies i, concretament, les taules digitals són cada dia més presents a les nostres vides i és una bona manera de que els infants ja ho tinguin present des de ben petits. Aquesta conferència ha estat un nou avís per a que ens parem a pensar quant a la societat i el seu constant canvi, en especial en educació. 

iPad's
(Imatge extreta de www.armitex.com)
 

FOTOS: Apunts conferència

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada