dimecres, 7 de gener del 2015

Les 4 metàfores de Charles Crook

Durant una sessió de GTIC vam estar parlant sobre la conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge per mitjà de l'ordinador. El professor ens va parlar sobre les 4 metàfores, quatre models d'usar l'ordinador en l'àmbit educatiu ideats per Charles Crook, professor d'educació a la Universitat de Nottingham. Explica com la tecnologia ens pot ensenyar i ajudar a aprendre en funció del paper que juguem nosaltres versus l'ordinador. A continuació esmentarem aquestes 4 metàfores:

  • La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne
En aquest cas l'alumne serà l'encarregat de controlar la màquina per a construir idees a partir de la seva activitat. L'alumne serà l'encarregat de donar instruccions a l'ordinador per a donar ordres de l'activitat que ha de realitzar.

  • La metàfora tutorial: l'ordinador com a autor
L'ordinador és qui s'encarrega de tutoritzar el procés d'aprenentatge que realitza l'estudiant. L'ordinador és qui protagonitza el paper primordial, l'alumne qui respon a les seves ordres i l'ordinador qui avalua que tot sigui correcte per a tornar a començar.

  • La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina
La utilització de l'ordinador com a eina de treball és al mètode que utilitzem habitualment durant el nostre dia a dia. És per això que des de ben petits els infants haurien d'estar en contacte amb aquest fet, l'ús de l'ordinador a les aules, per a aprendre a gestionar i organitzar la informació que els interessa i saber emprar les eines de suport corresponents a la comunicació. l'usuari podrà interactuar amb el sistema dibuixant quelcom que a simple vista es pot veure com seguirà un moviment natural seguint la llei de la gravetat.

  • La metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador
Els simuladors són aparells, generalment informàtics, que permeten la reproducció d'un sistema. Reprodueixen sensacions i experiències que en realitat poden arribar a succeir. En aquest cas, la sensació de llibertat de l'usuari en l'ús de l'ordinador és més limitat. Per exemple, en el cas del Crayon Physicsl'usuari podrà interactuar amb el sistema dibuixant quelcom que a simple vista es pot veure com seguirà un moviment natural seguint la llei de la gravetat.




FONT: Apunts de classe, Google

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada