dimarts, 6 de gener del 2015

Taxonomia de Bloom

La Taxonomia de Bloom és una llista de les habilitats i processos del pensament que poden aparèixer en les tasques escolars i, per tant, ser objecte d'avaluació. Rep el seu nom del seu creador, Benjamin Bloom.
La taxonomia estructura les habilitats jeràrquicament, de manera que no es pot pretendre assolir les d'ordre superior sense tenir dominades les d'ordre inferior. Vàren classificar les activitats en tres dominis: cognitiu, afectiu i psicomotor.

El primer domini, el cognitiu, està basat en habilitats com recordar, entendre, aplicar, avaluar o crear. El segon, l'afectiu, fa referència als valors, les actituds i els sentiments. Per últim, el psicomotor, comprèn nivells com la percepció, el mecanisme, la resposta complexa, la disposició, l'adaptació i la creació.

En el meu cas, treballo les habilitats cognitives on crear és l'habilitat cognitiva primordial a partir de l'assignatura de GTIC.


DIFERÈNCIA ENTRE LES HABILITATS COGNITIVES CREADES PER BLOOM L'ANY 1956 I LES DE L'ANY 2001

Imatge: Google



A continuació us adjunto un petit vídeo per una aclaració més audiovisual:




Després de tenir una idea més ampliada de en què consisteix la Taxonomia de Bloom, a l'assignatura de GTIC se'ns va proposar una tasca la qual consistia en fer una classificació de totes aquelles activitats que hem estat cursant durant aquest semestre segons la taxonomia ideada per Benjamin Bloom l'any 1956 i 2008.

Aquest ha estat el resultat de la meva feina:






FONT: Viquipèdia, Scribd, Youtube

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada